iDEAL Implementatie

Bij ABN AMRO ben ik meer dan 3 jaar op de Implementatie desk voor online betalen actief geweest.  Hier hield ik mij in eerste instantie vooral bezig met het adviseren van zakelijke klanten die meer informatie wilden over het aanbieden van betaalmethoden voor hun webshop of andere online activiteiten. Al snel greep ik de mogelijkheid om meer met de implementatie zelf te doen. Dus naast het adviseren werkte ik ook met de klant samen om de juiste betaalmethoden bij de juiste externe partners aan te vragen. Voor iDEAL en de ‘online kassa’ maakte ik de contracten in orde, voor Creditcards en PayPal bracht ik ze in contact met de juiste contactpersonen.

Gedurende het eerste en twee jaar dat ik actief was bij ABN AMRO, kregen wij al snel in de gaten dat de populariteit van iDEAL sterk groeiende was. Dit was ook merkbaar bij ons op de afdeling, waardoor ik eigenlijk alleen nog maar actief was met implementatie met vooral de meer technische kant. Dus het bespreken van transactie informatie en het uitleggen van de benodigde ‘code’ om een transactie van begin tot eind door alle systemen te krijgen.

Description

ABN AMRO is  één van de grote banken van Nederland. Zij bieden een verscheidenheid van producten aan die voortvloeien uit het hebben van een privé of zakelijk rekeningnummer. Voorbeelden hiervan zijn de reguliere betaaldiensten, verzekeringen, leningen en hypotheken.

Voor de zakelijke markt hebben zij aanvullende diensten waaron het accepteren van transacties via online betaalmethoden zoals iDEAL.

en_GBEnglish (UK)